martes, 5 de mayo de 2009

Pregàries de Taizé

Al venir el Lucas per aquí a principis de setembre (noi alemany q vaig conèixer a Taizé i que just anava a Oslo a visitar uns amics) ja em va avisar que hi havia pregàries de Taizé cada dimarts a la Domskyrkan (església principal). Però no va ser fins passat setmana santa que vaig decidir fer-hi una ullada i veure si hi havia semblança amb la "super pregària" que es fa a Casp els diumenges (amb guitarra i cants celestials).
El que em vaig trobar va ser una rotllana de persones en una ala de l'església i entre elles una capellana q "oficiava" la missa. Aquí fan Taizémässa (missa de taizé) però segueix sent un estil semblant a la pregària. Comencem amb un cant o dos, es llegeix un text i llavors 5 min de silenci. A continuació la capellana fa una pregària i encen una espelma tot col.locant-la en un sorral ja preparat. Qui vulgui s'hi pot acostar i encendre una espelma mentre fa un moment de silenci (aquesta costum la trobo molt maca). El resultat és tot un seguit d'espelmes que il.luminaran la resta de la pregària. Seguim amb un cant, llavors evangeli, cant, benedicció del pa i comunió i últim cant. Al acabar, la capellana es situa al final i dona la mà tot dient adeú als assistents.

Tot és molt casolà. El primer dia erem unes 15 persones (gran varietat: joves, homes grans, dones grans, parelles, una mare amb un fill...) El segon dia erem uns 10 entre els quals 5 noies joves i una dona gran q ja havia vist el primer dia. I avui tan sols erem 5 (comptant la capellana i l'home q ajuda als cants). Què passarà dimarts que ve?

Això si, els cants els fan ben ràpid i sense guitarra :-( (repeteixen 3 cops la cançó i apa! següent!)
i com que agafen un to més baix costa fer les segones veus.

M'ha agradat descobrir-les. És un moment que tinc per mi i que valoro.

1 comentario:

eli dijo...

ei anna! és que com la pregària de Casp no n'hi ha cap! Però m'alegro que segueixis anant a la Taizémässa!